اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایتی متفاوت از دانشجویان امروزی| با لباس کار بیایید؛ دمتون گرم! + عکس و فیلم

روایت دانشجویان امروزی در خط مقدم کمک‌های مؤمنانه، خیلی کوتاه و مختصر است: «رفقایی که میتونن بیان، یک کار جهادی برای خونه یک فرد نیازمند هست. با لباس کار بیایید؛ دمتون گرم!».

روایتی متفاوت از دانشجویان امروزی| با لباس کار بیایید؛ دمتون گرم! + عکس و فیلم

خبرگزاری فارس- سپیده سیر: در این روزهای سخت کرونایی، مهم‌ترین چیزی که دل‌هایمان را گرم می‌کند، پیوند زنجیروار دستان پرمهری است که بی‌بهانه می‌بخشند؛ دستانی که از مهربانی قلب صاحبانشان قدرت می‌گیرند تا نگذارند اشکی از چشمان یتیمی بچکد یا پدری شرمسار نگاه پرسشگر فرزندانش شود.

روایت امروز ما، نمایشگر حال و روز دانشجویانی است که در قالب رهروان مکتب شهید سلیمانی، گروهی جهادی تشکیل داده و آستین‌ها را بالا زده‌اند تا به معنای واقعی کلمه، خدمت بی‌منت را معنا کنند؛ دانشجویانی که امروزی‌اند؛ اما به همه ما درس زندگی دینی می‌آموزند.

اینجا کار جهادی معنا می‌شود؛ از تأمین هزینه تحصیل دانش‌آموزان تا خدمات‌دهی به مردم محروم و مستضعف ساکن در حومه کوره‌های آجرپزی!

وقتی باران رحمت الهی در یک گروه جهادی معنا می‌شود، دانشجویان امروزی در کانالی ارتباطی که این بار متفاوت با سایر کانال‌های فضای مجازی است، به هم توصیه می‌کنند تا با لباس کارگری بیایید!

آری! امروز اینجا میدان عمل است و باید با لباس کار بیایید؛ مرور روایت خدمت بی‌منت اعضای یک گروه جهادی و دانشجویانی که آستین‌ها را بالا می‌زنند تا باران محبت را معنا کنند، خالی از لطف نیست.

دانشجویان گروه جهادی سمنان در کانال ارتباطی خود، پیام‌های متفاوتی قرار می‌دهند؛

پیام‌هایی در راه کارگری برای نیازمندان!

از روز اول؛ در خط مقدم!

حسین قدیری، مسؤول گروه جهادی «باران» بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان است که گروهشان این روزها بیشتر با اقدامات خیرخواهانه شناخته می‌شود.

قدیری ضمن تشریح اقدامات گروه جهادی «باران» می‌گوید: این گروه از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های خود را آغاز کرد و تقریباً تنها گروه جهادی دانشجویی فعال استان سمنان است.

او ادامه می‌دهد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون و در راستای برگزاری رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه»، فعالیت‌های زیادی ازجمله توزیع چندین مرحله افطاری ساده در ماه مبارک رمضان، کمک به ساخت محلول ضدعفونی‌کننده در کارخانه‌ها، ضدعفونی معابر و ساختمان‌ها و خرید و توزیع بسته‌های معیشتی ویژه نیازمندان توسط گروه جهادی باران انجام شده است.

کاروان دانشجویان جهادی وقتی به کوره‌های آجرپزی سمنان می‌رسد و هدایای خود را تقدیم محرومان آن می‌کند، نور شادی را می‌توان در نگاه این کودکان دید 

دانشجویان، پول‌هایی که هزینه‌های دانشجویی‌شان را تأمین می‌کند، برای کمک به نیازمندان اختصاص می‌دهند

توزیع ۱۰۰۰ قرص نان رایگان در محله‌های کم‌بضاعت

مسؤول این گروه جهادی گفت: اعزام گروه جهادی به کارخانه تولید و بسته‌بندی مواد ضدعفونی‌کننده، آماده‌سازی و پخش بسته بهداشتی آموزشی بیماری کرونا، اجرای طرح جهادی شب‌های علی، توزیع یک‌هزار عدد نان رایگان در محله‌های کم‌بضاعت سمنان و ... از دیگر اقدامات گروه جهادی باران بوده است.

قدیری با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون چهار مرحله توزیع بسته‌های معیشتی انجام و در طرح احسان یک‌هزار بسته معیشتی در استان سمنان توزیع شده است، تأکید کرد: در عید غدیر خم نیز ۶۰۰ بسته فرهنگی معیشتی در استان توزیع و اطعام یک ‌هزار نفر انجام شد.

همت کرده‌اند و در مناطق محروم سمنان، ایستگاه‌های صلواتی برای کمک به نیازمندان برپا می‌کنند؛

این البته تنها کار آنها نیست!

حضور بانوان در گروه‌های جهادی، تزریق محبت می‌کند؛ باران محبتی که نثار نیازمندان شهر می‌شود

اجرای پویش «مهر محرم» در سمنان

مسؤول گروه جهادی «باران» بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اشاره به اجرای برنامه‌های پیش رو گفت: پویش «مهر محرم» اجرا و در روز هشتم ماه محرم تعدادی بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان بین نیازمندان سمنان و حومه توزیع می‌شود.

قدیری افزود: حدود ۳۰ تا ۳۵ نفر دانشجوی مرد و ۲۰ تا ۲۵ نفر دانشجوی زن در گروه جهادی باران فعالیت دارند و به غیر از این، حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر نیز جمعیت غیردانشجو به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به این گروه جهادی کمک می‌کنند.

اینجا کمک‌ها ناشناس و بدون دوربین دست نیازمندان می‌رسد؛

این عکس‌های کم‌کیفیت شخصی را به زور از یکی از اعضای این گروه جهادی گرفته‌ایم!

کمک‌رسانی به ساکنان کوره‌های آجرپزی سمنان

قدیری اظهار کرد: در کوره‌های آجرپزی سمنان نیز بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع شد؛ مطالبه‌گری اصلی در این کوره‌ها را گروه جهادی دانشجویی انجام می‌دهد و با همکاری محله‌های اسلامی، خبرهای خوبی به‌زودی از آنجا شنیده می‌شود.

وی همچنین به فعالیت‌های صورت گرفته در گروه جهادی دانشجویان مکتب سلیمانی استان سمنان اشاره کرد و گفت: این گروه نیز در زمینه رزمایش کمک مؤمنانه فعالیت دارد و تاکنون چندین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی و اطعام نیازمندان انجام شد.

قدیری اضافه کرد: فعالیت‌ها توسط گروه‌های جهادی دانشجویی کوچک و با محوریت گروه جهادی دانشجویان مکتب سلیمانی استان سمنان انجام می‌شود و فعالیت در کوره‌های آجرپزی نیز به‌طور اختصاصی توسط این گروه جهادی انجام شد.

جایی دیدم نوشته‌اند: برایتان خانه مرمت می‌کنیم؛ این دستان خانه امید شماست؛ همیشه در کنارتان می‌مانیم!

معرفی افراد بیکار و سرپرستان خانوار به کارخانه‌ها

مسؤول گروه جهادی «باران» بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان بیان کرد: در زمان شیوع کرونا بعضی از سرپرستان خانوار و افرادی که از کار بیکار شده بودند، با واسطه‌گری، آن‌ها را به کارخانه‌ها معرفی کردیم و صاحب کار و شغل شدند.

قدیری تصریح کرد: توزیع ۶۰۰ بسته معیشتی فرهنگی عید غدیر، پخت و توزیع یک‌هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان سمنان با همکاری قرارگاه شهید شاطری و دیدار با حاشیه‌نشینان شهرستان سمنان همراه با پخش بسته‌های کودکانه نیز در همین راستا انجام شد.

قدیری با بیان اینکه رزمایش دانشجویی احسان غدیر در سه روز و به همت گروه جهادی دانشجویان مکتب سلیمانی استان سمنان برگزار شد، افزود: تهیه 500 بسته هدیه ویژه کودکان و نوجوانان و 200 هدیه برای بزرگ‌سالان به مناسبت عید غدیر و توزیع آن در سمنان توسط جهادگران مکتب سلیمانی صورت گرفت.

وقتی اسباب‌بازی‌ها و کمک‌هایمان به دستانشان رسید، خنده‌شان مدت‌دار شده بود؛

چه لذتی پنهان است میان این خنده‌ها برای ما!

می‌گفت:‌ سفارش شده است طعام دهید مساکین را که برایتان اندوخته‌ای نیک خواهد بود!

تأمین هزینه تحصیل و لباس دانش‌آموزان محروم

مسؤول گروه جهادی «باران»، معاینه افراد محروم توسط پزشکان خانه داوطلب هلال‌احمر سمنان، تأمین هزینه تحصیل، پول کتاب و لباس مدرسه 100 نفر از دانش‌آموزان مناطق محروم شهرستان سمنان را نیز از دیگر اقدامات انجام‌شده دانست.

قدیری اضافه کرد: برپایی ایستگاه صلواتی در امامزاده یحیی (ع) سمنان و توزیع ۴۵۰ بسته معیشتی فرهنگی با همکاری قرارگاه شهید شاطری شهرستان سمنان بین نیازمندان انجام شد.

لباس کار بپوشید و سریع برسید به فلان محل؛ این یکی از پیام‌های دوستانه این گروه است!

بازسازی خانه نیازمندان در سمنان

وی عنوان کرد: همچنین به همت گروه جهادی شهید مصطفی پیران و گروه جهادی باران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان کمک به بازسازی خانه نیازمندان در سمنان انجام شد.

مسؤول گروه جهادی «باران» خاطرنشان کرد: توزیع بیش از 100 بسته اسباب‌بازی در پویش «لبخند کودکانه» و توزیع کیک خانگی با عنوان «عید شیرین» توسط این گروه جهادی بین نیازمندان شهر سمنان انجام شد.

این ویدئو را ببینید:

این راه ادامه دارد...

همه این‌ها بخش‌های کوچکی از تلاش و همت دانشجویان بسیجی سمنان برای کمک به همنوعانشان بود که در شرایط سخت کرونایی، دچار تلاطم اقتصادی شده‌اند.

گرچه مناطقی که این گروه جهادی در آن به یاری نیازمندان می‌شتابد، در تمام طول سال جزو محله‌های کم‌برخوردار و محروم شهر محسوب می‌شوند؛ اما طبیعی است که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، مشکلات جدی‌تری گریبان ساکنان آنها را گرفته باشد.

دست‌های سخاوتمند دانشجویان بسیجی سمنان، باران محبت را البته در حد بضاعتشان روانه مردم محروم سمنان می‌کند؛ باشد که مورد قبول حضرت حق قرار گیرد.

انتهای پیام/2568/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول